Nanoparticelle di lipidi (LNP) per a Terapeutica è i Vaccini

L'era di COVID-19 hà purtatu in prima linea i vaccini basati in mRNA. Cù l'appruvazioni di l'EUA di i vaccini Pfizer è Moderna, a tecnulugia chì entra in a scuperta è a fabricazione di sta nova classe di vaccini hè stata d'interessu publicu. Un pruduttu di droga cumplessu, vaccini mRNA è terapèuti sò inestabile è assai suscettibile à l'impatti ambientali cellulari. Un gran numaru di risorse sò stati diretti à a consegna efficace di u compostu attivu.

Attualmente, i nanoparticuli di lipidi (LNP) sò trà i vettori più cumuni per in vivo consegna di RNA. Stòricamente, a maiò parte di a ricerca chì implicanu LNP hè stata diretta à u trattamentu di e cundizioni genetiche in una varietà di tessuti, una quantità considerableu hè stata ancu diretta à quelli chì miranu à u sistema immune. In generale, i LNP sò cumposti da una cunchiglia bistrata lipidica chì circonda un core acquoso. A cunchiglia bicapa hè creata cù una cumminazzioni di lipidi diffirenti; in ogni modu, altre strutture sò state signalate. A maiò parte di e formulazioni LNP utilizanu lipidi cationici per aiutà à a cumplessazione di l'RNA caricatu negativamente, anche se alcune formulazioni anioniche è neutri sò state utilizzate storicamente. Diversi studii anu indicatu chì i lipidi cationici chì portanu una carica positiva permanente anu una toxicità più altu mentre sò menu efficaci, una ricerca significativa in a putenza di LNPs hà purtatu à u sviluppu di novi lipidi ionizabili è materiali simili à lipidi. In cundizioni di pH fisiulogicu, tali lipidi è lipidoidi sò cumposti da gruppi di amine chì mantenenu una carica di superficia neutra o ligeramente cationica, chì sò capaci di riduce l'interazzione lipidi-proteine ​​non specifiche. Questu facilita ancu a liberazione di oligonucleotide in u citosol. In l'endosome, hè suggeritu chì i gruppi di amine sò ionizzati dopu à l'acidificazione chì aiutanu à l'induzione di strutture di fase esagonale, disturbendu cusì e membrane endosomi tardivi, chì, à u turnu, permettenu l'assorbimentu cellulare è a fuga endosomale di mRNA in u citoplasma.1.

Parechji di i cumpunenti utilizati da LNP per furnisce mRNA sò stati ancu scelti per furnisce siRNA, cù parechji studii clinichi, chì sò stati realizati in l'ultimi anni, trasmettenu siRNA in LNP carries.2. Ancu se e formulazioni esatte aduprate per furnisce e molécule di mRNA assai più grande prubabilmente varieranu da quelle usate per siRNA, assai di e sfide strategiche sò listessi.3.

Da vede:

  1. Reichmuth, AM, Oberli, MA, Jaklenec, A., Langer, R., & Blankschtein, D. (2016). Consegna di vaccini mRNA cù nanoparticelle di lipidi. Consegna terapeutica, 7(5), 319-334.
  2. Xue HY, Guo P, Wen WC, Wong HL. Nanoportatori basati su lipidi per la consegna di RNA. Farmacia. Des. 2015;21(22): 3140-3147.
  3. Kauffman KJ, Dorkin JR, Yang JH, et al. Ottimizazione di formulazioni di nanoparticelle lipidiche per a consegna di mRNA in vivo cù disinni di screening fractionali è definitivi. Nanu Lett. 2015;15(11): 7300-7306.

Lascia un cumentu

Nota, i cumenti si deve esse appruvatu prima ch'elli sò publicati