I vaccini COVID-19 è u rolu di a consegna di nanoparticelle di lipidi

I vaccini mRNA utilizanu una tecnulugia promettente è una opzione alternativa à l'approcciu di vaccinazione convenzionale. Unipochi di i so benefici includenu a so fabricazione low-cost, alta putenza, sicurezza è sviluppu rapidu. U meccanisimu da quale travaglianu in u corpu umanu hè di attivazione di u sistema immune chì porta à u sviluppu di anticorpi è cellule T citotossiche. Toutefois, certains de leurs inconvénients incluaient leur instabilité et leur livraison in vivo inefficace d'ARNm. A chjave per un vaccinu mRNA efficace hè una consegna efficiente in vivo chì hè furnita da nanoparticule di lipidi. Puderanu facilità a fuga endosomale. Puderanu esse destinati à u tipu di cellula sceltu, è ponu esse furniti cù adjuvants.

T&T Scientific: I vaccini COVID-19 anu evidenziatu u rolu di u sistema di consegna di nanoparticelle di lipidi

L'era di COVID-19 hà purtatu in prima linea i vaccini basati in mRNA. Attualmente, i nanoparticuli di lipidi (LNP) sò trà i vettori più cumuni per in vivo consegna di RNA. In generale, i LNP sò cumposti da una cunchiglia bistrata lipidica chì circonda un core acquoso. A cunchiglia bicapa hè creata cù lipidi diffirenti; in ogni modu, altre strutture sò state signalate. A maiò parte di e formulazioni LNP utilizanu lipidi cationici per aiutà à a cumplessazione di l'RNA caricatu negativamente, ancu se i formulazioni anionici è neutri sò stati ancu usati storicamente. Diversi studii anu indicatu chì i lipidi cationici chì portanu una carica positiva permanente anu una toxicità più altu mentre sò menu efficaci. Una ricerca significativa in a putenza di LNPs hà purtatu à u sviluppu di novi materiali lipidi lipidi ionizabili. 

In cundizioni di pH fisiulogicu, i lipidi è i lipidoidi custituiscenu gruppi di amine chì mantenenu una carica di superficia neutra o ligeramente cationica, riducendu l'interazzione lipidi-proteina non specifica. Questu facilita ancu a liberazione di oligonucleotide in u citosol. In l'endosome, hè suggeritu chì i gruppi di amine sò ionizzati dopu l'acidificazione chì aiutanu à l'induzione di strutture di fasi esagonali, disturbendu cusì e membrane di l'endosomi tardi, chì, à u turnu, permettenu a scappata endosomale è l'assorbimentu cellulare di mRNA in u citoplasma.

Da vede:

  1. Reichmuth, AM, Oberli, MA, Jaklenec, A., Langer, R., & Blankschtein, D. (2016). Consegna di vaccini mRNA cù nanoparticelle di lipidi. Consegna terapeutica7(5), 319-334.
  2. Xue HY, Guo P, Wen WC, Wong HL. Nanoportatori basati su lipidi per la consegna di RNA. Currule. Pharm. Des. 2015;21(22):3140–3147.
  3. Kauffman KJ, Dorkin JR, Yang JH, et al. Ottimizazione di formulazioni di nanoparticelle lipidiche per a consegna di mRNA in vivo cù disinni di screening fractionali è definitivi. Nanu Lett. 2015;15(11):7300–7306.

Lascia un cumentu

Nota, i cumenti si deve esse appruvatu prima ch'elli sò publicati